Op 23 juni gaan we in Maastricht en vijf andere steden tegelijk de straat op. We roepen de overheid op om de alsmaar groeiende luchtvaart te stoppen en te investeren in alternatieven.

WAT GAAN WE DOEN?

We verzamelen om 13.00 in het centrum van Maastricht op Plein 1992. Om vervolgens een rood sein af te geven aan de luchtvaart dat zelfs vanuit het vliegtuig gezien kan worden.

WAAROM?

We kunnen niet langer onze ogen en oren sluiten voor de eindeloze groei van de luchtvaart. Steeds meer Nederlanders maken zich net als jij terecht zorgen om het veranderende klimaat, de toenemende overlast en de bizarre uitzonderingspositie van de luchtvaart.

Het ouderwetse overheidsbeleid leidt tot steeds meer vluchten, grotere vliegvelden en onmogelijk lage ticketprijzen. Maar groei van de luchtvaart gaat niet samen met een groene, veilige toekomst. We willen betaalbaar en snel op duurzame, klimaatvriendelijke manier kunnen reizen.

WAT WILLEN WE?

De groei van de luchtvaart moet stoppen. Ten opzichte van het klimaat en de omwonenden kunnen we niet langer stil zijn en toestaan dat luchthavens als rupsjes-nooit-genoeg maar blijven groeien. Wij roepen de overheid op in te grijpen en te investeren in alternatieven. Stop de oneerlijke concurrentiepositie van de luchtvaart tov de trein en bus. Hef belasting op vliegtickets en kerosine.