Maastricht, 7 juni 2019

GroenLinks Limburg verleent geen enkele steun aan extra parlementair college

GroenLinks Limburg zal geen steun verlenen aan het zogenaamde extraparlementaire college , zoals vanmiddag is gepresenteerd. GroenLinks Limburg ziet dit college als een coalitie van uiterst rechts en de facto als een coalitie van CDA, Forum voor Democratie, PVV, VVD en 50PLUS. Belangrijkste onderwerp in strategisch perspectief is de duurzame opgave voor Limburg. De partijen, die nu hebben geformeerd, ontkennen de urgentie hiervan of staan ontkennend hierin.

GroenLinks Limburg heeft met ontsteltenis kennisgenomen van de voordracht van Carla Brugman-Rustenburg als één van de kandidaat-gedeputeerden voor het extraparlementair college in Limburg. Over deze benoeming is op geen enkele wijze contact en overleg geweest met de fractie of het provinciaal bestuur. Door de voordracht van Carla Brugman-Rustenburg voelt GroenLinks zich op geen enkele wijze gebonden aan het college.

Voor meer informatie:
Pepijn Baneke, fractievoorzitter GroenLinks Limburg 06-10745454 (tevens perscontact)

Anita Hartholt voorzitter.