Onlangs ontvingen wij een uitnodiging van Corendon voor de doop op 27 feb. van het eerste gestationeerde vliegtuig op Maastricht-Aachen Airport.  Zowel de Gouverneur als gedeputeerde Beurskens zouden al deelname hebben toegezegd. Onderdeel van het programma is een rondje boven Limburg vliegen. Bij GroenLinks  is dit volledig in het verkeerde keelgat geschoten. Ten eerste heeft de provincie de exploitatie bewust uitbesteed. En GroenLinks vraagt zich af of dit ‘ lekker rondvliegen met Corendon’ wel past binnen de vastgestelde gedragscodes voor PS en GS.  En last but not least begint steeds meer in de Provincie Limburg door te dringen dat er dringend iets gedaan moet aan worden aan de Klimaatverandering en opwarming van de aarde. Vliegen is één van de meest vervuilende manieren van transport. Het doelloos gaan rondvliegen boven Limburg ter viering van iets past helemaal niet in enig streven om de opwarming van de aarde te pareren. In tegendeel zelfs! Wij hopen dan ook van ganser harte dat de uitgenodigde politieke ambtsdragers deze uitnodiging naast zich neer zullen leggen. Vrijdag  23 febr.stelt GroenLinks hier mondelinge vragen over aan GS.