De getroffen plaatsen liggen vaak in afgelegen gebieden, waardoor hulpverlening moeilijk is vanwege beschadigde wegen. Gelukkig werken hulpverleners onvermoeibaar om hulp te bieden, maar er is dringend behoefte aan voedsel, onderdak en water.

Het Rode Kruis heeft Giro 6868 geopend om hulp te bieden aan de slachtoffers. Tot nu toe is er 1,2 miljoen euro binnengekomen voor noodhulp. Dit geld gaat rechtstreeks naar de Marokkaanse Rode Halve Maan (het Rode Kruis in Marokko), dat zich inzet in het rampgebied. Bovendien heeft het ministerie van Buitenlandse Zaken 5 miljoen euro toegezegd voor noodhulp in Marokko.

Ook inwoners van Limburg kunnen helpen. Laten we samen bijdragen aan zoek- en reddingsoperaties en ervoor zorgen dat noodhulpgoederen zoals dekens, voedsel, hygiëneproducten, tenten en schoon drinkwater naar de getroffen gebieden worden gebracht.

Om dit te kunnen realiseren, is er dringend geld nodig. Daarom heeft onder andere het Rode Kruis een gironummer geopend om de slachtoffers van de aardbeving te ondersteunen. Wil jij ook je steentje bijdragen? Dan kun je doneren op Giro 6868, IBAN: NL83INGB0000006868. Er zijn ongetwijfeld ook andere initiatieven die je kunt steunen. Alle hulp is hoe dan ook van onschatbare waarde en zeer welkom.

Laten we samen de mensen in Marokko helpen in deze moeilijke tijd. Samen kunnen we een verschil maken. Bedankt voor jullie vrijgevigheid en medeleven!