Statenfractie zoekt gedreven, flexibel en enthousiast beleidsmedewerker

Doel van de functie: Breed ondersteuning bieden op beleidsinhoudelijk vlak aan de fractie van GroenLinks in het Limburgs Parlement.  Taken en verantwoordelijkheden:  Jij bent breed ingelezen en geïnformeerd over alle activiteiten die de Provincie Limburg onderneemt. Gevraagd en ongevraagd adviseer jij de fractie over zaken die relevant zijn voor het politieke werk of die als achtergrond meegenomen moeten worden. Samen met de fractie stel jij een jaarplan op, tevens gebaseerd op de politieke kalender, de politieke voorraadagenda en het eigen verkiezingsprogramma. Jij ondersteunt de individuele fractieleden met de voorbereiding van de diverse vergaderingen van de Statencommissies en het Limburgs Parlement. Hierbij weet jij de essentie goed samen te vatten en de voor GroenLinks relevante vragen en opmerkingen te formuleren. Tevens ben jij met grote regelmaat aanwezig tijdens de vergaderingen voor ad hoc advisering en ondersteuning. Dit gebeurt op basis van de agenda en de behoefte van de fractie en de individuele leden. Jij voelt je in korte tijd thuis in het Gouvernement en weet wie je waar kunt vinden ter ondersteuning of nadere input. Aangezien politiek ook buiten de vergaderzalen plaatsvindt, ben jij incidenteel met de fractie(leden) ook op (informatie)bijeenkomsten elders op locatie aanwezig. Politiek laat zich niet altijd plannen, daarom ben jij altijd flexibel om ook andere taken en verantwoordelijkheden voor jouw rekening te nemen.

Functie-eisen: Jij bent studerend aan een relevante opleiding op academisch niveau, zoals Politicologie, Bestuurskunde, Bedrijfseconomie, Nederlands/Europees/Internationaal Recht of jij hebt een dergelijke studie recent afgerond. Jij bent sterk geïnteresseerd in politiek en je hebt affiniteit met hetgeen de Provincie Limburg bezighoudt. Boven alles onderstreep jij dubbel en dwars het gedachtengoed van GroenLinks en jij bent in staat deze in de provinciale politiek in te mengen. Jij bent communicatief in woord en geschrift ijzersterk. Jij wordt er enthousiast van een directe bijdrage te kunnen leveren aan het beleid van de Provincie Limburg en de uitvoering ervan. Jij bent in staat politieke stukken te doorgronden en ook verder naar de context erachter te kijken als ook naar de implicaties ervan op korte en lange termijn. Verder heb jij een uitstekende politiek-bestuurlijke sensitiviteit. Jij bent een echte zelfstarter, proactief, creatief en bovenal gedreven.

Aanbod: Werken voor de fractie van GroenLinks in het Limburgs Parlement geeft jou de unieke kans om direct bij het politieke proces betrokken te zijn. Binnen de fractie heerst een goede sfeer en energieniveau. Jij krijgt een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd voor de duur van een jaar met uitzicht op verlenging. Formeel treed jij in dienst bij GroenLinks en zult ook conform de geldende arbeidsvoorwaarden van GroenLinks worden beloond. Deze functie is uitermate geschikt als bijbaan voor een flexibele student of ideaal als startersfunctie. Urenomvang is afhankelijk van in te passen salaris versus beschikbaar budget en beschikbaar aantal uren van de kandidaat zelf. Standplaats is Maastricht. Werken van thuis uit is eveneens mogelijk.

Meer informatie en solliciteren: Heb jij na het lezen van deze vacature nog vragen hierover, neem dan contact op met Carla Brugman-Rustenburg op 06-24900455 of met Andy Rossel op 06-53199121. Ben je na het lezen van deze vacature direct enthousiast en wil je reageren? Stuur dan jouw curriculum vitae met korte motivatie, mogelijke startdatum, beschikbaar aantal uren per week en salarisindicatie naar statenfractie@groenlinkslimburg.nl.

GroenLinks staat een progressief diversiteitsbeleid voor ogen. Bij deze sollicitatieprocedure wordt hier vanzelfsprekend rekening mee gehouden. Iedereen wordt dan ook van harte uitgenodigd te reageren op deze vacature.